Op de website en Facebookpagina van mijn tekenschool laat ik graag zien waar de kinderen tijdens de lessen mee bezig zijn. Soms maak ik (in overleg met het kind en met uw toestemming) foto's van een tekening, een werkstuk of van het creatieve proces tijdens de les.
Natuurlijk ga ik zorgvuldig om met foto's en video's. Ik plaats geen beeldmateriaal waardoor kinderen schade kunnen ondervinden. In de meeste gevallen zijn kinderen niet herkenbaar in beeld. Soms is een hand, een zijaanzicht of de achterkant van een kind zichtbaar tijdens het werken. Ook kan het voorkomen dat een naam op een tekening zichtbaar is.
Ik vind het belangrijk om hiervoor uw toestemming te vragen.
Het is goed mogelijk dat u liever niet wilt dat foto's of video's van het werk van uw kind op internet verschijnen. Dat respecteer ik vanzelfsprekend.
Met deze brief vraag ik daarom uw toestemming voor het gebruik van beeldmateriaal van het werk en het creatieve proces van uw kind. Wilt u dit ook samen met uw zoon of dochter bespreken? Ik merk dat veel kinderen hier zelf ook een duidelijke mening over hebben en graag betrokken worden bij deze keuze.
U kunt uw toestemming op ieder moment weer intrekken.
Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.
Hartelijk bedankt voor uw aanmelding!
U ontvangt zo snel mogelijk een mail met een PDF van uw inschrijving.